שיתופי פעולה עושים באהבה או לא עושים בכלל

הי,

כאן דקלה אפשטין – ממנפת עסקים בערוצים דיגיטלים.

יצא לך כבר לקרוא את המאמר על האפיק השיווקי 

שלא הרבה בעלי עסקים משתמשים בו – שיתופי פעולה.

אם לא – הנה הוא כאן.

היום אני רוצה להתמקד במספר סוגים של שיתופי פעולה

כדי לעזור לך לבחור את הסוג שרלוונטי לעסק שלך ולהתמקד בו.

בכל אחד מהסוגים – מומלץ לבצע שיתוף פעולה עם עסק

שמשלים את השירותים שלך או שמעניק שירות לפני או אחרי השירות שלך.

הנה כמה סוגים שמתאימים לעסקים שכבר פועלים באפיק הדיגיטלי.

בכל אחת מהאפשרויות מומלץ לקרוא, 

להעמיק את הידע, ללמוד מעט על “הפרסונה” ולהתחבר לקולגה ברמה האישית 

כדי לוודא ש’האני מאמין’ והאג’נדה שלכם תואמת,

וזאת כדי לייצר את הנוסחא של שיתופי פעולה בה 1+1=4 והשלם גדול מסך חלקיו.

מומלץ מאוד, שיהיה חיבור ברמה האישית, 

להפגש לפני ולבחון את ההצעה לשיתוף הפעולה, 

לסכם מה כל אחד מהצדדים מציע

כדי להבטיח את הצלחת התהליך.

1. דיוור הדדי – של מתנה חינמית כלשהי – 
תחילתו של משפך השיווק שלך.

כאן מומלץ להציע דיוור לקולגה שמנהל רשימת תפוצה מניבה,

עם קהל שעוקב ומגיב לניוזלטרים וההדרכות שהוא מציע לקהילה שלו.

מומלץ לברר האם קיים בעבר שיתופי פעולה, איזה סוגים הניבו לו

ובייחוד האם דיוור בעבר על פעילות חינמית של קולגה בתחומו.

אפשר לברר מה היו תוצאות השת”פ 

ולפי זה לבחון אם רלוונטי עבורך או להציע שת”פ אחר.

2. וובינרים – מומלץ למי שטרם התנסה – 
לבצע וובינר משותף עם קולגה מנוסה בתחום.

וובינר = הדרכה / סמינר רשת בה צופים בשידור חי או מוקלט מספר רב של צופים.

ההמלצה שלי היא להזמין לוובינר משותף שההדרכה בו מוקלטת מראש,

במידה וטרם התנסת באפיק שיווקי זה.

שכן חשוב מאוד ללמוד איך להביא קלהל לוובינר, איך לשמור אותו בקשב,

איך למכור בסוף הוובינר ועוד.

3. לייבים משותפים או לייב בקבוצה של מותג מוביל בתחומך.

כאן ההמלצה היא למי שמרגיש מספיק בטוח בעמידה מול מצלמה,

אפיק זה מאוד מומלץ למי שמרגיש שהצד השני יכול לעזור לו

להתנסות בלייבים משותפים – שלרוב מועברים בסגנון של ראיון.

כך הצד השני מקנה בטחון ומתווה את הדרך של ההדרכה באמצעות שאילת שאלות מכוונות.

4. כנסים אינטרנטיים – השתתפות כמנחה בכנס או במה דיגיטלית מרובה משתתפים.

כאן ההמלצה היא לבחור בעל עסק שמפיק כנסים

ואירועים רבי משתתפים שמאפשרים חשיפה לקהלי יעד גדולים בזמן קצר והתגמול המיידי –

הוא הרשמה לרשימת התפוצה שלך. באפיק זה ישתתפו לצידך עוד בעלי עסקים שפונים לקהל היעד שלך

כשלכולם מטרה משותפת אחת – לייצר חשיפה והרשמות של לקוחות פוטנציאלים ישירות לרשימת התפוצה שלכם.

(גילוי נאות – כותבת הפוסט מפיקה את התכנית “הבמה הדיגיטלית”
שמאפשרת הגדלת רשימת התפוצה בנרשמים חדשים ישירות לתוך מערכת הדיוור שלך).

5. שירות או מוצר משלים לשלך.

המחשבה לייצר שירות או מוצר משותף עם קולגה עסקית יגיע בשלבים מתקדמים יותר
בשרשרת שיתופי הפעולה ורק לאחר שהתנסינו במספר שיתופי פעולה אחרים,
מדדנו את תוצאתיו ונוכחנו שאכן שיתוף הפעולה מקדם את העסק וכדאי עבור כל הצדדים.

 

טיפ – מומלץ לקרוא וליישם את “הצ’ק ליסט לקיום שיתוף פעולה עסקי מוצלח”
בטרם יוצאים לדרך.

לחיי ההצלחה שלך.

דקלה אפשטין

גלילה למעלה דילוג לתוכן