ניהול קהילה – על מה המהומה

בשנה האחרונה פנו אלי הרבה עסקים שביקשו עזרה בבניית קהילה משגשגת.
היו כאלה שצפו מהצד באופן שבו אני בניתי את הקהילה סביבי –
קהילת בעלי עסקים שכולם הגיעו ממקורות תנועה אורגניים (חינמיים) לחלוטין.
לאחרונה נוסף טרנד חדש – שהפך למקצוע – ניהול קהילות. (מנק”ל – מנהל קהילה).
ורבים שואלים את עצמם – על מה המהומה?
והאם יש הבדל בין ניהול קהילה לניהול רשימת תפוצה?

אז בואו נעשה קצת סדר – 
קהל – הם האנשים שאנחנו מזמינים לקבל מאיתנו ערך (רשימת תפוצה במייל לדוגמא).
לרוב קהל פסיבי – מזמינים אותו לקבל ערך, והוא מוזמן לקרוא, להגיב, להתחבר למסר ולרכוש את השירותים.

קהל נמצא גם ברשימות תפוצה בוואטס אפ, בקבוצות פייסבוק או בדף עסקי (קהל העוקבים שלנו) –
ההבדל הדק והמשמעותי הוא – כאשר אנחנו מנהלים קבוצת פייסבוק סגורה או קבוצת וואטס אפ סגורה
שבה אנחנו המנהלים שלה ורק אנחנו מעלים בה תוכן / פרסום/ לייבים ועוד.

אם כך, מהי קהילה?
קהילה מורכבת מהקהל שלנו. ההבדל הקריטי בין הקהילה לקהל שהקהילה שלנו הרבה יותר ממירה מקהל.
היא מניבה יותר, מגיבה יותר – כאשר היא מתופעלת כמו שקהילה צריכה להיות.

ואיך נדע לרתום את הקהילה שלנו כדי שתניב לנו?
ראשית, נפתח או נהפוך את הקבוצה שאנחנו מנהלים בפייסבוק – לקבוצה ציבורית ולא פרטית.
נאפשר לקהילה לשתף, ולעלות גם הם פוסטים ושאלות בהתאם לרוח הקבוצה.
נכון – זה אמנם מצריך יותר התעסקות מאשר לנהל קבוצה פרטית – שבה רק אנחנו המנהלים מעלים בה תוכן,
אך ככל שהקבוצה תגדל – נוכל למנות לה מגשרים שעוזרים לנו לנהל את הקהילה.
הם יבצעו יחד איתנו את פעולת הסינון, לא יאשרו פרסומים או כל תוכן שאינו ברוח הקבוצה.
וכך נהפוך את הקהל הפסיבי שאיגדנו סביבנו, שרק צפה בתוכן שלנו, ומידי פעם הגיב לפוסטים –
 לקהילה מניבה, לקהילה שכיף לשתף בה תוכן – ואם מדובר בקבוצת פייסבוק –
לקבוצה שהרבה מדברים עליה, נהנים להיות חברים בה,
ופייסבוק מקפיץ הזמנה להיות חברים בה לקהלי היעד המדויקים שלנו – בלי שנתאמץ לשווק אותה.

מה עוד נוכל לעשות כדי להפוך את הקבוצה שלנו לקהילה חיה ותוססת ולא לאפשר לה להפוך ללוח מודעות של מפרסמים?
כאן בא לעזרתנו המנוע של כל הזמנים, הלוא הוא שיתופי פעולה.
בשלב זה נזמין עסקים מובילים מנהלי קהילות בעצמם לשיתוף פעולה מניב כמו הזמנה ללייב משותף בתוך הקבוצה שלנו.
נבקש מהם להזמין את הקהילה שלהם גם וכך נוכל לחשוף את הקהילה המשותפת של שני הצדדים לפעילות רחבה.

רוצים לקבל רעיונות נוספים איך לרתום את הקהל שלכם?
מזמינה אתכם ליצור קשר כאן

 

 

 
 
 
גלילה למעלה
דילוג לתוכן